fredag 6 februari 2015

Dagen efter gårdagen

Reflektion

Sitter i luften på ett fullbokat flygplan mellan Luleå - Stockholm och lyssnar på mina medpassagerares vardagliga prat. Det handlar mest om väder, men även om deras arbeten. Vi alla befinner oss till eller ifrån något. Själv ska jag  hem till mitt skrivbord och fortsätta mitt arbete med uppföljaren Draksystrar.

Det har varit lite stiltje i mitt skrivande de sista veckorna eftersom ibland tar andra saker plats i mitt yrkesliv. Författandet behöver näring, den infinner sig inte mellan klockan 08:00-17:00 vilket jag önskade att det gjorde. Jag måste inspireras, få lust och attraheras. Dyka djupt ner och in i mitt innersta, få ro. 

Jag inser efter gårdagens författarframträdande att jag har hittat hem. Hem till min egen hamn med min egen båt. Kreativiteten går hand i hand med både min önskan och viljan att uttrycka mig både i skrift, färg och form. Så här mitt i livet har del två infunnit sig och jag är lyckligare än på väldigt länge.

Att dessutom få prata om min bok, marknadsföra och sälja den fullföljer arbetet som författare. Jag har en produkt, jag kan den in och utantill. Jag har skapat händelser, karaktärer liv och livsöden. 
Vem är inte den bästa marknadsförarna och säljaren då om inte jag. Med både liv och lust vänder jag mig in och ut för att på bästa sätt förmedla hjärtnoten i min debutbok Frostbiten.

Välkommen till min värld, mitt författarskap och framtid.
Marion


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar